Some of The 'Best' Experience I Had

Assalamu'alaikum..

mari-mari orang kampung.. di sini ada satu cerita~
cerita tentang pengalaman saya menunggu & menaiki KTM Komuter Serdang & Kajang..

Ceritanya simple je. Just want to share it here..

Hmm.. every morning around 7.15a.m., saya akan menunggu komuter di stesen komuter Kajang untuk ke Serdang. Time nih tkda apa sangat. Just time balik dari office firma arkitek je la ada ceritanya. Banyak pengalaman 'best' sepanjang 2 bulan baru-baru ini..

Pengalaman 1#
-bersesak-sesak di dalam komuter macam sardin dlm tin, tiba-tiba terhidu bau kentut yang amat busuk (silent killer tu nak cirit-birit kot, tapi tkmo mengaku)

Pengalaman 2#
-bersesak-sesak di dalam komuter macam sardin dlm tin, tiba-tiba terasa ada orang meraba & mencubit punggung saya (what the fish?). Saya toleh ke belakang, aik? Perempuan? Oh no. Tidak mungkin. Entah-entah lelaki. Uih?? Gay?! Tkmo~~

Pengalaman 3#
-kaunter pertanyaan dekat, tapi manusia2 di situ lebih suka bertanya pada saya. (berbakat kerja di kaunter kot). Setiap minggu, mesti ada yang datang pada saya, baik lelaki mahupun pempuan, yang bujang mahupun yang telah berkahwin, melayu, cina, india, orang putih, bangla, pakistanese, arab, etc..

Saya ingat lagi soalan-soalan yang ditanya,

Si melayu:"Bro, nak ke Seremban, tunggu kat sini ke sebelah sana eh?"
Saya:"Tunggu kat platform ni encik."

Si cina:"Mau pergi itu KL Sentral, tren ke sini ka?"
Saya:"Nope. Wait at the other side, not here."

Si orang putih:"Excuse me young sir, can you tell me which platform should I wait at to get to Bandar Tasik Selatan? (loghat London)"
Saya like & jawab:"Wait over there, platform 2"

Si pakistanese bersama family:"Eyy we want to go to the MidValley Megamall. You know MidValley Megamall? Which platform should we wait? Here or over there?"
Saya(smile):"Over there."

Si india:"owiejoiwetprawangqweoiqwdomwea?"
Saya berfikir,(fulamak, tak paham. Tapi dia ada sebut Rawang..)
then smile & tunjuk ke arah platform sebelah.




Hmm.. that's all I remembered. If there's more I'll post it here again, insyaAllah. Harap anda terhibur dengan post ini :D

3 comment(s):

LiYanA sYaMimY said...

aku suke pengalaman#2.. haha.. ape maksud ko "gay? takmo~~"".. kalau pompuan, ko nk suke ke?? haha.. emmmm?

Afiq Afifi said...

eyh, tk ckp pn suka kn?? kn ada (what the fish) tu?
tgh tk selesa la tu, bermakna tidak suka

LiYanA sYaMimY said...

ececececece..ehem3