Assalamu'alaikum.Just want to share something I read about just a couple of minutes ago.. and I also inserted some of my thoughts in the article below.
Enjoy your reading.
yeah, I felt lonely sometimes... many times..
Fitrah manusia perlukan pasangan dalam hidup. Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita. Dalam diam-diam bertanya di dalam hati, “Manakah jodoh yang dijanjikan Allah kepada saya. Kenapa tidak datang-datang juga?” Begitulah perasaan seseorang yang menanti jodohnya datang, namun yang dinanti tidak kunjung tiba.
we never knew who was destined to be our husband/wife..
Tatkala cinta hadir menyapa, dunia yang sunyi menjadi ceria. Jiwa yang kosong bertukar gembira. Getaran rasa membuak bahagia. Semua yang dilihat indah belaka. Sebaliknya bagi bagi yang belum terlanjur bercinta, usah gundah gulana. Hiduplah sebagai orang yang bijak, baik dan sabar. Tidak perlu menikmati cinta sebelum waktunya kerana yakinlah, Allah sudah menyiapkan calon belahan jiwa yang terbaik buat kita.
but how should I know if he's/she's the right one for me? I'm in dilemma..
Namun, kala harus memilih, manakah satu menjadi pilihan antara setiap saat yang mengundang dosa atau setiap hari membuah pahala? Tika itu, bangunlah bermunajat, memohon petunjuk usai Istikharah dan Hajat. Moga cinta yang didamba terarah menuju redha-Nya. Jika sudah memiliki cinta kerana Allah, banyakkan syukur dan mohonlah moga istiqamah. Jika belum menggapainya, berusahalah memperbaiki iman dan menuruti jalan sesuai dengan syariat-Nya.
oh Allah.. help me.. help me in my loneliness... I miss the one whom You have destined to be mine..
I want to meet him/her..
Salurkan cinta teragung hanya kepada Allah, pasti cinta kita akan dibalas. Jika tidak di dunia, di akhirat sudah pasti. Titipkanlah sejuta cinta buat ayahanda dan bonda, moga restu mereka milik kita kerana di situ letaknya syurga untuk kita.
whatever happens, remember, family comes first. Love your parents.. Love your family.


1 comment(s):
she will come,or maybe already come to you..believe in ur heart.dont give up and of course,keep in DOA. :)
semoga Allah merahmati kamu :)
wallahualam,
hamba Allah :)
Post a Comment